Salı, Kasım 16

The'yı atın

Dramalardan fetret yaratan var da filmlerden olmaz mı?Geçen ay t-chan'ın bütün etme eylemelerine karşın tuttum Twilight izledim.Önceden vampir severdim hatta seksi bile gelirdi.Sonra Vampire Knight geldi, ufaktan ürperme başladı bishounenleri görünce, korktum daha sonra olacaklardan.Sonra Edward ve türevleri geldi, liseli ergen zihniyet her nedense parlayan vampirlere salyalanmaya başladı, bendeki ürpermeler tike dönüştü.Ya hakaten tüm ciddiyetimle soruyorum: vampir neden parlar?

Artık filmlerden soğumuştum...Birisi Amelie'yi, Fight Club'ı, Back to the Future serisini açsa bile izleyemeyecek durumdaydım.Sonra Supernatural sezon 6 bölüm 5 geldi.İsmi bile güzeldi Live Free or Twihard.Anladım ki artık dişimi sıkıp mental çöküntümü arkamda bırakmam gerekiyor.Deanciğimin (taş abi nam-ı diğer) o güzide laf sokmaları dayanağım oldu.

Twilightvari bir poster için;

sam:vampires?
dean: these are not vampires man..these...these are deuchebags
---------------

YASAL UYARI :
ilerde çok pis spoiler var

Neyse cesaretimi toplayıp The Social Network'e gittim.Aslında sadece ve sadece David Fincher'ın adını gördüğüm için bileti aldım o akşam.Herkes garip karşıladı çünkü anti-facebookçu olduğumu bilirler.Anti-facebook olayı da yeni modaymış sanırım.Hani her şeye muhalefet olan tiplerin sığınağı.Ben onlardan değilim çünkü en baştan beri facebook fikrine gıcıktım tek nedeni de arkadaşlarımdır.Onların ilkokul arkadaşlarımızı buluyoruz diye kaydolup kaydolup nası birer paparazziye dönüştüğünü gördükçe daha da soğudum olaydan.Babamların yaşında falan olsaydım ben de kaydolurdum sanırım.Çünkü onların arkadaşlarını bulma olayı mantıklı.İnternet mi vardı o zaman?

Film beklentimin üstündeydi.İnanılmaz seri dialoglar var.Ama kesinlikle baymıyor film çok hızlı akıyor.Bana biraz Fight Club'ı hatırlatmadı desem yalan olur.Film Fight Club'daki gibi olayların en başından değil sonuna yakın bi yerden başlıyor.Geriye dönüşlerle boşluklar dolduruluyor.En büyük artı puanlarından biri akılda kalıcı replikleri.Mesela

"Bosnia...they don't have roads, but they have Facebook.."

veya kızın Mark'a söylediği,

"You're going to go through life thinking that girls don't like you because you're a nerd. And I want you to know, from the bottom of my heart, that that won't be true. It'll be because you're an asshole" yürü bee dememe sebep oldu.Puhaha dedirten:

-Mr. Zuckerberg can i get your full attention please?
- No.

Facebook insanların paparizzilik ve gösteriş damarından besleniyor dediğim zamanlar arkadaşlar öff pöff ederdi ama filmi izleyince farkettim ki hakaten öyle.Mark Zuckerberg inek, antisosyal bilmem ne olabilir.Ama insanların ciğerini biliyor.İlişki durumu, fotoğraf ekleme özelliklerini nasıl akıl ettiği en güzel örnekler.Finali çok acıydı aslında.Sürekli refresh yapan Mark...İlişkilerin indirgendiği düzeyi harika anlatmış.


Notlar
* Çalmış mı? he bildiğin çalmış.
*Yav o ikizler aslında tek kişiymiş ya
*"The"yı atın
*Eduardo'ya yapılan itliğin önde gidenidir.Her şey tamam da o affedilmezdi.
*Kampüs çok güzel yansıtılmış, abartılı Harvard gerçeği güzel verilmiş
*Müzikler güzeldi hele club sahnesinde koltuklar titriyordu, kalkıp dans edesim geldi
*En güzeli de hiçbir karakter cilalanmamış, ana karakter diye süper bi melek yok karşımızda
*Mark filmin sonunda eski kız arkadaşının elini tutup "you met me at a very strange time in my life" deseydi ayağa kalkar alkışlardım XD

David Fincher'dan başka bir Fight Club gelmemiş ama kalitesini konuşturduğu bi film olmuş.İzleyin bence, sevgilisini kurtadamla öpüştüren vampirden iyidir

1 yorum:

  1. lem ben bu filme çok önyargılıydım. zaten kılım feysbuka, bi de burdan para kırmasın ibne diyodum. sonra bi ara indirip izleyebilirim sanırım.

    YanıtlaSil